VEELGESTELDE VRAGEN

BESTELLEN

DE SCHOENEN DIE IK WIL BESTELLEN ZIJN NIET MEER OP VOORRAAD IN DE MAAT DIE IK WIL. ZIJN ZE NOG ERGENS ANDERS VERKRIJGBAAR?

Op onze website staat een lijst met verkooppunten. Klik hier voor om naar de verkooppunten te gaan.

MOET IK VERZENDKOSTEN BETALEN VOOR MIJN BESTELLING?

Nee, bij verzending binnen Nederland of naar België hoef je geen verzendkosten te betalen. Voor verzendingen binnen de EU rekenen wij € 10, buiten de EU € 20. 
De verzendkosten van een eventuele retourzending zijn daarentegen wel voor eigen rekening. Deze kosten bedragen in NL EUR 6,95 met gewone pakketpost.

HOE WORDT MIJN BESTELLING BEZORGD?

De bestelling wordt verzonden vanuit ons verzendhuis en aangeboden door TNT.

HOE SNEL KAN IK MIJN BESTELLING VERWACHTEN?

Wanneer je een bestelling plaatst op een werkdag vóór 17.00 uur, streven we ernaar je bestelling dezelfde dag nog bij TNT aan te bieden. Je ontvangt per e-mail van ons een track and trace code om het pakketje te kunnen volgen. Mochten wij niet in staat zijn de bestelling binnen 3 werkdagen te versturen, dan zullen wij je daarvan op de hoogte stellen.

KAN EEN ARTIKEL NA MIJN BESTELLING TOCH UITVERKOCHT ZIJN?

Wij hanteren een secuur voorraadbeheersysteem, maar ondanks alles kan het toch soms zo zijn dat de schoenen niet meer voorradig zijn omdat in drukke tijden bestellingen elkaar kunnen kruisen. Indien dit het geval is, ontvangt u z.s.m. bericht van ons.

BETALEN

HOE SNEL MOET IK BETALEN ALS IK ER VOOR KIES OM TE BETALEN MIDDELS EEN OVERSCHRIJVING?

Wij ontvangen het bedrag graag binnen 1 week op onze rekening. Zodra het bedrag op onze rekening staat, wordt de bestelling 3 werkdagen verstuurd.

OP WELKE MANIER KAN IK MIJN BESTELLING BETALEN?

Je kan bij ons op diverse manieren betalen, middels iDEAL, (uitgestelde) creditcard, overboeking en Afterpay.

WAT IS IDEAL?

Met iDEAL kun je veilig je online aankopen betalen, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank (Nederland). Zodra je gaat betalen wordt je doorgelinkt naar het inlogscherm van je eigen bank, waar de betaling afgehandeld kan worden.

RUILEN EN RETOUR ZENDEN

ALS IK MIJN SCHOENEN RETOUR STUUR, HOE LANG DUURT HET DAN VOORDAT IK HET AANKOOPBEDRAG TERUGGESTORT KRIJG?

We betalen het volledige aankoopbedrag (de verzendkosten zijn voor ons dus je ontvangt alleen het aankoopbedrag retour) zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen terug, vanaf het moment van aankondiging van retour. Wij doen echter ons best het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending aan je terug te storten. Let wel, wij kunnen het snelst het aankoopbedrag terugstorten indien je op het daarvoor bestemde retourformulier je bankgegevens (IBAN) noteert. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald tenzij je dit anders vermeld op het retourformulier. Hier zijn nooit extra kosten aan verbonden. De kosten voor retourzending zijn voor jouw rekening. Deze kosten bedragen EUR 6,95 met gewone pakketpost.

BINNEN HOEVEEL DAGEN MOET IK MIJN BESTELLING RUILEN/RETOUR STUREN?

Je hebt altijd 14 dagen de tijd om de schoenen thuis te passen. Mochten de schoenen niet aan de verwachtingen voldoen, dan kunnen deze zonder opgaaf van reden worden teruggestuurd. Wel verwachten wij binnen 14 dagen hiervan bericht op info@koel4kids.nl. Je kunt hiervoor ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar je bent hiertoe niet verplicht. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het artikel terug te sturen. U kunt middels deze link online u product aanmelden voor retouren. Wij ontvangen de schoenen dan graag ongedragen retour in de originele KOEL schoenendoos. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant en bedragen EUR 6,95 met gewone pakketpost. 

Wanneer wij constateren dat de schoenen gedragen zijn, hebben wij het recht een schadevergoeding in rekening te brengen.

HOE KAN IK MIJN BESTELLING RUILEN?

Als je je bestelling wilt ruilen voor een andere maat of model, dan dien je dit binnen 14 dagen bij ons aan te geven per e-mail. Stuur hiervoor een e-mail naar info@koel4kids.nl. Op deze manier kunnen wij alvast bekijken of het gewenste paar/maat nog op voorraad is en ze voor je reserveren. Verstuur de schoenen uiterlijk na 14 dagen nadat je ons hebt laten weten ze te willen retourneren, in de originele KOEL schoenendoos naar: Koel4kids vof,  Woeringenlaan 39  5144CH Waalwijk. U kunt middels deze link online u product aanmelden voor retouren. De kosten voor het retour zenden worden niet vergoed door ons en bedragen EUR 6,95 met gewone pakketpost.

WAT MOET IK DOEN ALS IK EEN KLACHT HEB OVER MIJN GEKOCHTE SCHOENEN?

wij verzoeken je een e-mail (met eventueel een foto ter toelichting) te sturen naar info@koel4kids.nl . Wij garanderen dat je binnen 2 werkdagen een inhoudelijk reactie krijgt op je klacht (product of onze dienstverlening). Meer informatie over klachten/geschillen, zie: www.sgc.nl  Let op: de schoenen zijn handgemaakt en gemaakt van natuurlijke materialen. De schoenen kunnen daardoor enigszins verschillen van elkaar of van een afbeelding op de website. Wij geven geen garantie op kale neuzen en ritsen.

ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN EEN RUILING/RETOURZENDING?

Wanneer je je bestelling retour wilt sturen of wilt ruilen, vergoeden wij geen verzendkosten voor de retourzending. De kosten hiervoor zijn met gewone pakketpost EUR 6,95 binnen NL. Het nieuwe paar, bij ruiling, versturen we weer op onze kosten.

ALGEMENE VRAGEN

HOE WORDEN DE SCHOENEN GEPRODUCEERD?

Onze schoenen worden met de hand gemaakt in Zuid-Europa.

HOE KAN IK HET BESTE OP DE HOOGTE WORDEN GEHOUDEN VAN ACTIES EN NIEUWE COLLECTIES?

Je kan je inschrijven voor onze nieuwsbrief op de homepage van onze website en in de footer. Je wordt dan op de hoogte gehouden van onze KOELe acties en de start van verkoop van de nieuwe collectie.

HOE WORDT DE SCHACHT VAN EEN LAARS OPGEMETEN?

De schacht wordt altijd op het breedste punt gemeten.

ZIJN DE KINDERLAARZEN OOK GESCHIKT VOOR DAMES?

Wij adviseren dames geen kinderschoenen te bestellen. Onze kinderschoenen zijn smaller dan damesschoenen en zijn gemaakt op een andere leest.

VALLEN JULLIE SCHOENEN JUIST SMAL OF JUIST BREED?

Onze schoenen en laarzen vallen normaal tot smal.

DE NORMALE VOETMAAT DIE IK HEB IS KLEINER/GROTER DAN DE MAAT DIE JULLIE ADVISEREN?

Wij adviseren om wel zo dicht mogelijk bij de eigen huidige maat te blijven, en zeker niet kleiner te bestellen.

HEBBEN JULLIE EEN THUISWINKEL WAARBORG CERTIFICAAT?

Ja, wij zijn in het bezit van een Thuiswinkel Waarborg Certificaat. Het Thuiswinkel Waarborg Certificaat is het kwaliteitskeurmerk voor het kopen van producten en diensten via internet. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund.

HOEVEEL CENTIMETER RUIMTE MOET IK IN ACHT NEMEN ALS IK DE JUISTE MAAT WIL BESTELLEN?

Het blijft een indicatie, maar wij adviseren voor laarzen en sneakers 1 extra centimeter ruimte te nemen. Dit is inclusief gemiddelde groeiruimte. Voor sandalen en ballerina's adviseren wij geen extra ruimte in acht te nemen.